Dynamics CRM volwassen geworden
Ontegenzeggelijk is de gebruikerservaring in CRM 2011 verbeterd door nauwe integratie met de Outlook-client, de CRM-ribbon voor betere navigatie in Office en de mogelijkheden voor het personaliseren van de applicatie. Een gebruiker kan een mailtje van een klant met een paar klikken in Outlook toevoegen aan de juiste CRM-account of productgroep. Behalve e-mail zijn ook de agenda en taken in Outlook beschikbaar.
Het maken van een dashboard per klant is nieuw en eenvoudig en geeft bijvoorbeeld realtime inzicht in de opbouw van de orderpijplijn. Zonder tussenkomst van de IT-afdeling kan de gebruiker zijn eigen diagrammen met verkoopkansen in verschillende stadia naar keuze combineren met Twitter-feeds of LinkedIn-pagina’s. De verbeterde standaardkoppelingen in CRM 2011 met SharePoint en de Microsofts ERP-pakketten Dynamics NAV (voorheen Navision) en AX (voorheen Axapta) maken uitstappen naar andere toepassingen overbodig. Het ophalen van gegevens gaat daardoor in het nieuwe pakket aanzienlijk soepeler en sneller.