Betere bescherming tegen misleiding met sms-diensten
Per april 2011 komen er nieuwe regels waardoor consumenten niet afgesloten kunnen worden van hun telefoondienst als ze een klacht indienen over de kosten van sms-diensten, meldt het ministerie in een persbericht. "Te lang al zijn kinderen en andere kwetsbare groepen de dupe van misleiding met zogenaamde 'gratis' sms-diensten die uiteindelijk niet gratis blijken te zijn."

Shutterstock
Shutterstock
De maatregel moet telecombedrijven een sterke prikkel bezorgen om de problemen met misleidende sms-diensten op te lossen en ervoor te zorgen dat kinderen niet langer de dupe zijn.
Consumenten kunnen zich straks ook laten blokkeren voor alle sms-diensten. Verder moeten providers bij klachten voor alle sms-jes boven de 1,50 euro onomstotelijk kunnen aantonen dat de consument er echt bewust toestemming voor heeft gegeven. Naast de wettelijke maatregelen blijft ook de Consumentenautoriteit nauw toezien op misstanden. Deze zomer nog werden boetes van meer dan een miljoen opgelegd.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee