Overslaan en naar de inhoud gaan

Betere bescherming tegen misleiding met sms-diensten

Per april 2011 komen er nieuwe regels waardoor consumenten niet afgesloten kunnen worden van hun telefoondienst als ze een klacht indienen over de kosten van sms-diensten, meldt het ministerie in een persbericht. "Te lang al zijn kinderen en andere kwetsbare groepen de dupe van misleiding met zogenaamde 'gratis' sms-diensten die uiteindelijk niet gratis blijken te zijn."
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

De maatregel moet telecombedrijven een sterke prikkel bezorgen om de problemen met misleidende sms-diensten op te lossen en ervoor te zorgen dat kinderen niet langer de dupe zijn.

Consumenten kunnen zich straks ook laten blokkeren voor alle sms-diensten. Verder moeten providers bij klachten voor alle sms-jes boven de 1,50 euro onomstotelijk kunnen aantonen dat de consument er echt bewust toestemming voor heeft gegeven. Naast de wettelijke maatregelen blijft ook de Consumentenautoriteit nauw toezien op misstanden. Deze zomer nog werden boetes van meer dan een miljoen opgelegd.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in