Banken missen kansen met social media

Sociale netwerkgebruikers en online-gamers raken steeds bekender met het betalen voor virtuele diensten en er ontstaat steeds meer vraag naar efficiënte en veilige microbetalingen in virtuele of reële valuta. De behoefte aan een flexibele en veilige betalingsinfrastructuur binnen sociale netwerkomgevingen biedt banken de mogelijkheid om sociale media spelers oplossingen te bieden op basis van hun technische kennis, processen, betrouwbaarheid, compliance en reputatie.
GIA stelt in zijn bulletin dat retailbanken door de financiële infrastructuur te verbeteren hun omzetstroom zouden kunnen diversificeren en groei van sociale media zouden kunnen aanjagen. Het bulletin noemt vier gebieden waarop retailbanken online financiële transacties via sociale mediaplatformen kunnen faciliteren:
- Het opzetten van een virtuele bank
- Faciliteren van veilige online betalingsdiensten
- Management services voor virtuele valuta
- Risico- en liquiditeitsmanagement oplossingen voor peer-to-peer bankdiensten
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee