Overslaan en naar de inhoud gaan

B2C CxO's moeten meer rekening houden met AI-agents van consumenten

De opkomst van zogeheten 'edge AI', die dan meer lokaal draait op apparaten van eindgebruikers, gaat de interactie tussen B2C-bedrijven en hun (potentiële) klanten kantelen. Marketing en adverteren gaan omslaan van bedrijfsgedreven naar consumentgedreven, waarschuwt onderzoeksbureau IDC. CIO's en andere IT-topmanagers moeten dat goed beseffen en hun B2C-organisaties hierop voorbereiden.

klanttevredenheid
Shutterstock.com

De huidige opzet van digitale markten voor consumentengoederen en -diensten is inherent inefficiënt én schiet tekort. Dit stelt ICT-onderzoeksbureau IDC, die erop wijst dat het leeuwendeel van de tech-investeringen komt van de verkoopzijde van de markt. De aanbieders van producten en diensten voor consumenten. Ondanks het feit dat B2C-bedrijven heel veel geld steken in technologie om hun (potentiële) klanten te benaderen en bedienen, is er tot op heden geen sprake van sterk gepersonaliseerde klantinteracties.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in