Managementboard maken: steeds minder een klus voor IT bij T-Mobile
Een veelgehoorde klacht is dat data-analyse toch altijd nog een taak is voor specialisten. Op elke vraag vanuit een afdeling - of het nu marketing, sales, HR of retail is - komt vaak een vervolgvraag. Wanneer het beantwoorden van zo'n vraag een taak van een specialist is, duurt dat vaak enige tijd. Die heeft namelijk meer op het bordje. Dus zocht T-Mobile naar een manier om weknemers zelf hun eigen analyses te laten doen.
![dashboard](https://static.agconnect.nl/cropped/70737704-a95d-5e9a-a0b1-1ab15b836b21/article/b1/06/b106c40a-b16d-46f5-b4f4-76403ab52111/opening_image/opening_image_hero/dashboard_shutterstock_421484053.jpg)
© Shutterstock
Shutterstock
Een data-analist bij T-Mobile moest toch regelmatig zijn diepere SQL-kennis aanspreken om specifieke vragen van medewerkers te kunnen beantwoorden. Niet iets wat je een gemiddelde HR-, marketing- of salesmedewerker laat doen.