Management

Dit is een bijdrage van Tata Consultancy Services Netherlands B.V
Branche
TCS score

TCS scoort als beste op klanttevredenheid

Tata Consultancy Services aan kop in Nederland in onafhankelijk onderzoek van Whitelane Research onder tweehonderd CxO’s van IT-organisaties

7 juli 2021
Door: Tata Consultancy Services Netherlands B.V, partner

Tata Consultancy Services aan kop in Nederland in onafhankelijk onderzoek van Whitelane Research onder tweehonderd CxO’s van IT-organisaties

IT-dienstverlener Tata Consultancy Services (TCS) is in onafhankelijk onderzoek van Whitelane Research uitgeroepen tot het nummer één IT-bedrijf in klanttevredenheid. In het onderzoek werden achtentwintig IT-dienstverleners gerangschikt op basis van de antwoorden van ruim tweehonderd CxO’s en senior besluitvormers in Nederland.

Hiervoor werden meer dan vierhonderd unieke IT-sourcingrelaties en vierhonderd cloud-sourcingrelaties onderzocht. Vervolgens werden de dienstverlenende organisaties beoordeelt op negen belangrijke prestatie-indicatoren op het gebied van dienstverlening, klantrelatie, commercie en transformatie.

Tevredenheidsscore

Het is het zesde opeenvolgende jaar dat TCS door haar klanten in Nederland beoordeeld wordt als nummer 1. Daarbij haalde zij een algemene tevredenheidsscore van 87 procent, waar het branchegemiddelde op 71 procent ligt. Hiermee heeft TCS vijf procentpunten hoger gescoord dan het branchegemiddelde dan dat zij afgelopen jaar scoorden. TCS staat in de top drie in zeven van de negen dimensies: dienstverlening, cloud-capaciteit, accountbeheer, prijsniveau, contractuele flexibiliteit, transformationele kwaliteit en kennis van de markt.

“De sterke focus van TCS op het bouwen van goede relaties met haar klanten heeft opnieuw geleid tot het behalen van deze toppositie”, zegt Jef Loos, Head of Sourcing, Whitelane Research. “Het is ontzettend knap dat zij nog hoger heeft weten te scoren dan vorig jaar in een tijd waarin thuiswerken onverwachts de standaard werd.”

“Wij geloven dat goede klantrelaties cruciaal zijn voor het succes van elke bedrijfstransformatie”, aldus Josu Devasia, Country Head – TCS Nederland. “We investeren veel in het begrijpen van het bedrijf en de markt van onze klanten. En verbinden hen met ons netwerk van partners, de academische wereld, onderzoekers en startups om de nieuwste kennis, inzichten en inspiratie te delen en te gebruiken. Ik ben er erg trots op dat ons bedrijfsmodel veerkrachtig is gebleken tijdens de pandemie en wij onze klanten konden blijven ondersteunen met bijvoorbeeld het overstappen naar de cloud en op afstand werken.’’

IT-sourcingstudies

TCS is sinds 1992 actief in Nederland en werkt momenteel samen met toonaangevende Nederlandse bedrijven aan hun groei- en transformatietrajecten. Eerder dit jaar werd TCS Nederland voor het achtste achtereenvolgende jaar gecertificeerd als Top Werkgever.

Whitelane Research is een onafhankelijke organisatie die uitgebreide Europese IT-sourcingstudies uitvoert en evenementen organiseert door heel Europa. Naast het publiceren van een Europese jaarverslag, publiceert Whitelane Research ook het hele jaar door individuele landspecifieke rapporten.

Reactie toevoegen