Innovatie & Strategie

Dit is een bijdrage van Interxion: A Digital Realty Company
Carriere
Meet the team: Service Planning van Interxion: A Digital Realty Company

Meet the team: Service Planning van Interxion: A Digital Realty Company

‘Wij maken naast onze serieuze vergaderingen ook ruimte voor informeel contact.’

22 maart 2021
Door: Interxion: A Digital Realty Company, partner

‘Wij maken naast onze serieuze vergaderingen ook ruimte voor informeel contact.’

De arbeidsmarkt is nergens zo krap als die voor IT’ers. En hoewel een dik salaris en een vette leasebak fijn zijn, vinden IT’ers de sfeer binnen hun bedrijf en team minstens zo belangrijk, blijkt de jaarlijkse Salary Survey van AG Connect. Het Service Planning team van Interxion: A Digital Realty Company vertelt waarom het juist in hun team zo fijn werken is.

Wat voor een team zijn jullie?

Service Planning is een team dat zich bezighoudt met (bijna) alle processen die op elk datacenter in Nederland plaatsvinden. Je moet hierbij denken aan: Maintenance, ICT, Projecten, Facility, Administratie, Resource Planning en monitoring Customer Services SLA’s.

Wie werken er in dit team?

Service Planning bestaat uit vier teams (maintenance, ICT, projects en support) metin totaal zo’n 25 mensen.

Wat doen jullie precies?

Service Planning levert diensten aan interne en externe klanten en als een soort control tower overzien wij alle activiteiten over alle datacenterlocaties in Nederland.

Wie is waarvoor verantwoordelijk binnen het team? 

Binnen Service Planning is de Maintenance Planning Manager verantwoordelijk voor maintenance, de ICT Managers voor ICT, Project Managers zijn verantwoordelijk voor infrastructure projecten en de Support Manager is verantwoordelijke voor facility, planning, administratie en SLA monitoring.

Op welke manier werken jullie samen?

Wij hebben een Daily Management Systeem (DMS) ingericht voor onze meetings bestaande uit: daily, weekly, monthly, quaterly and yearly overleg. Interxion: A Digital Realty Company zit als organisatie middenin de digitalisering, dus werken op afstand is voor ons geen probleem. Want door COVID-19 werkt het gehele team vanuit huis.

Gebruiken jullie bepaalde apps om samenwerking makkelijker te maken?

Ja zeker, wij gebruiken diverse tools. Je moet hierbij denken aan: Teams, OneNote, ServiceNow en Ultimo.

Wat maakt jullie team bijzonder?

De diversiteit in ons team. Er werken collega’s met allerlei achtergronden en zowel mannen en vrouwen. En wij focussen niet op één locatie, maar werken op alle Interxion datacenterlocaties. Ons bedrijf is wereldwijd actief dus zitten alle teams ook in diverse internationale communities waar wij kennis met elkaar delen.

Hoe houden jullie de sfeer binnen het team goed?

It is all about connection! Wij zorgen ervoor dat we verbonden zijn met elkaar, letten op elkaar en maken naast onze serieuze vergaderingen ook ruimte voor informeel contact. Zo organiseren we regelmatig interne online team events waarbij we veel lol maken.  

Hebben jullie nog mensen nodig binnen jullie team?

Wij zijn altijd op zoek naar de juiste mensen. Wij hebben regelmatig functies open staan. Hierbij moet je denken aan: Maintenance Engineer, ICT-engineer en Service Planning Coördinator of bijvoorbeeld een Manager Project Office.

Waarom zou iemand in jullie team willen werken?

Ik zeg altijd: Great Place to Work.  Waarom?  De datacenterindustrie is  een snelgroeiende industrie waar geen dag hetzelfde is. Vol groei en ontwikkelmogelijkheden.

 

Reactie toevoegen