Management

Dit is een bijdrage van Goodzo
IT beheer
FME

ICT-afdeling FME verandert in regie-organisatie

“Goodzo levert uiteindelijk een betere dienstverlening dan dat wij zelf zouden kunnen doen”

5 januari 2023
Door: Goodzo, partner

“Goodzo levert uiteindelijk een betere dienstverlening dan dat wij zelf zouden kunnen doen”

Steven van Bemmel is Manager ICT en Market & Data Analytics bij FME, de ondernemersorganisatie voor de technologische industrie. De afgelopen jaren heeft hij zijn afdeling zien veranderen: van een afdeling dat alles op het gebied van ICT zelf deed, transformeerde het naar een regie-organisatie.

Op deze manier werkt FME samen met verschillende partners, waar Goodzo er ook één van is. “De kennis die ze hebben is uitgebreid, zowel voor oplossingen op servicegebied als Cloud migraties en serverbeheer. Het levert ons uiteindelijk zelfs een kostenbesparing op. Maar nog belangrijker is dat onze mensen tevreden zijn. Bij FME werken mensen met hele hoge verwachtingen, maar Goodzo voldoet daar keer op keer aan.” Maarten, Managing Consultant bij Goodzo, is bij het hele traject betrokken geweest. Samen met Steven kijkt hij naar wat er de afgelopen jaren allemaal is veranderd.

Steven: Het is nogal een transitie, om van inhouse IT naar outsourced IT te gaan. Maar wat Goodzo direct onderscheidde, was de persoonlijke benadering van deze samenwerking. We werken met stuk voor stuk betrokken Goodzo'ers, die altijd bereid zijn om een stapje extra te zetten. Dat merken we echt, daar ben ik ontzettend blij mee. En niet alleen ik, ook de medewerkers van FME zijn erg tevreden.

Maarten: Dat is voor ons heel erg belangrijk. Voor een organisatie is dit namelijk best een uitdaging. In dit geval betekende het voor de mensen van FME bijvoorbeeld dat ze niet meer op ieder moment van de dag bij een fysieke helpdesk terecht konden. Er zijn nog maar twee momenten in de week waarop dat kan, maar we zijn wel altijd digitaal en telefonisch bereikbaar.

Steven: Natuurlijk was dat even wennen, maar iedereen is erg te spreken over de bereikbaarheid, klantvriendelijkheid en oplossingsgerichtheid van de servicedesk van Goodzo. Ook nu onze medewerkers niet meer op ieder moment fysiek binnen kunnen stappen.

Maarten: Wat helpt, is dat de mensen van FME ook open staan voor nieuwe dingen. Daar gedijt Goodzo ook het beste op, het maakt samenwerken een stuk eenvoudiger en succesvoller. In dit geval zien ze dat we hun problemen ook telefonisch en digitaal heel goed kunnen verhelpen.

'Goodzo weet Where empathy goes, business flows echt waar te maken

Steven: We zijn een veranderbereide organisatie, er heerst hier een echte can do-mentaliteit. Onze kernwaarden zijn verbinden, vernieuwen en ondernemen. Dat zie je ook echt terug in het gedrag van onze werknemers. We pakken alles aan, doen veel dingen samen en omarmen veranderingen. Ons werk draait om innovatie. Als je dat naar buiten uitdraagt, moet je ook intern niet bang zijn voor verandering. Daarin maakt Goodzo echt verschil. Door de klantgerichtheid en de rust die hun consultants uitstralen, geven ze vertrouwen aan de eindgebruiker. Ook als diegene voor de derde keer met een laptop bij de desk staat. Ze werken de-escalerend en dat is wat je wil. Dan maak je de woorden Where empathy goes, business flows echt waar.

Maarten: Dat vinden we ook heel erg belangrijk. Zorgen dat problemen worden opgelost en dat de eindgebruiker geholpen is. Helpen waar je kunt. Op het gebied van service, maar ook bij bijvoorbeeld de Cloud migratie die we voor FME hebben verzorgd. Voor de samenwerking werkte FME met name met servers nog op locatie. Eind vorig jaar hebben we migratie van on premise-servers naar de Cloud begeleid, van de inventarisatie tot de uitfasering. We zijn en blijven het hele proces in control.

'Goodzo is in staat goed samen te werken met andere partners'

Steven: Daar komt bij dat Goodzo ook in staat is om goed samen te werken met andere partners. Als je naar de Cloud migreert, heb je nou eenmaal te maken met meer partijen. Goodzo heeft het gehele leveranciersmanagement opgepakt, daar was ik erg over te spreken. Er staan nu nog een paar servers on premise, die door Goodzo worden beheerd. Maar Goodzo komt ook uit zichzelf met waardevolle suggesties om ook die servers naar de Cloud te migreren.

Maarten: Uiteindelijk wil je een cyclus in waarin je constant blijft verbeteren. Je moet jezelf altijd vragen blijven stellen. Waar wil FME naartoe en wat kan Goodzo doen om dat doel te bereiken?

'We zoeken altijd naar een manier om te blijven verbeteren'

Steven: Goodzo levert uiteindelijk een betere dienstverlening dan dat wij zelf zouden kunnen doen. De kennis die ze hebben is uitgebreid, zowel voor oplossingen op servicegebied als Cloud migraties en serverbeheer. Het levert ons uiteindelijk zelfs een kostenbesparing op. Maar nog belangrijker is dat onze mensen tevreden zijn. Bij FME werken mensen met hele hoge verwachtingen, maar Goodzo voldoet daar keer op keer aan. De consultants zijn goed bereikbaar en transparant in hun verwachtingen.

Maarten: Bij zowel Goodzo als FME zijn we ervan doordrongen dat we in een continu verbeterproces zitten. FME vraagt veel van ons, maar heeft hun zaken zelf ook erg goed op orde. Dat is waarom dit zo'n waardevol partnership is.

Steven: We zoeken altijd naar een manier om te blijven verbeteren. Dat is wat een samenwerking als deze zo waardevol maakt.

Reactie toevoegen