SHV Energy stroomlijnt en verbetert IT-omgeving met Boomi
SHV Energy wilde duidelijk inzicht krijgen in zijn gedecentraliseerde IT-omgeving en gebruik maken van aanwezige data om sneller te kunnen reageren op nieuwe zakelijke kansen en kosten te beheersen. Op operationeel niveau waren wereldwijde initiatieven gepland rondom inkoop, HR en Salesforce optimalisatie, waarvoor integratie van business applicaties van locale units nodig was. Kortom, SHV Energy zocht een manier om te transformeren naar een genetwerkte, maar gedecentraliseerde organisatie die gemakkelijk kan schalen om aan nieuwe behoeftes in de organisatie en in de markt te kunnen voldoen.
Technologische uitdagingen
Met een gestage groei en een steeds grotere concurrerende markt wist SHV Energy dat het nodig was om haar technologie platforms te moderniseren. Het bedrijf had echter een aanzienlijke hoeveelheid waardevolle informatie opgeslagen in legacy applicaties over de hele wereld.
De technologische uitdagingen van SHV Energy waren:
- Gebrek aan operationele zichtbaarheid in verschillende landen en vestigingen;
- De tijd om nieuwe klanten aan te sluiten varieerde sterk per locatie;
- Het onderhouden van gedecentraliseerde technologieën was complex en niet efficiënt;
- Het verbinden van legacy en moderne applicaties vereiste langdurige ontwikkeling voor elke nieuwe integratie;
- Gebrek aan eenduidige manier om de bedrijfswaarde uit gegevens te halen die in legacy systemen waren ondergebracht.
Met behulp van Capgemini Nederland creëerde SHV Energy een Integrations Competence Center (ICC) op basis van Boomi’s best practice aanbevelingen en het Boomi AtomSphere Platform.
Het Boomi Platform hielp het bedrijf met:
- Het bouwen van een solide basis om het onboarden van wereldwijde en lokale applicaties makkelijker te maken;
- Het verbeteren van betrouwbaarheid, veerkracht en flexibiliteit van de integratie infrastructuur;
- Schaalbaarheid door integraties en integratiepatronen opnieuw te gebruiken;
- Het vermijden van de onbeheersbare complexiteit van point-to-point integratiesHhet overstappen van traditionele batchintegraties naar near-real-time integratie;
- Het aanbieden van up-to-date informatie voor klantenservice-medewerkers die systemen gebruiken zoals Salesforce.
Het Boomi AtomSphere Platform geeft SHV Energy de mogelijkheid om steeds verder te automatiseren door systemen met elkaar te laten communiceren. Het bedrijf heeft nu vijf wereldwijde applicaties geïntegreerd met 30 verschillende locale applicaties in diverse regio’s. Met als resultaat dat ze de volledige wereldwijde IT-omgeving gemakkelijker kunnen managen.
Wil je meer te weten komen over dit klantverhaal bekijk de video hier
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee