Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN moet Versapoint duidelijkheid bieden

Telecomtoezichthouder Opta eist dat KPN zijn concurrenten inzicht biedt in de mogelijkheden KPN-centrales te gebruiken. Zo moet KPN aan Versatel-dochter Versapoint opgave doen van de kosten en mogelijkheden van plaatsing van apparatuur in de centrales. Dat heeft Opta vandaag bekendgemaakt.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Voor het aanbieden van bijvoorbeeld ADSL is het noodzakelijk dat telecombedrijven apparatuur kunnen installeren in nummercentrales van KPN. Versapoint had een klacht over de ondoorzichtigheid van deze zogeheten colocatie ingediend bij Opta. KPN moet van Opta alternatieven aandragen als het niet mogelijk is verbouwingen uit te voeren bij een centrale. Bovendien mag KPN niet met eigen breedbanddiensten beginnen totdat ook Versapoint over voorzieningen beschikt. KPN heeft van Opta vier weken de tijd gekregen om Versapoint inzicht geven in de kosten van colocatie. Eventueel teveel betaalde bedragen moeten aan Versapoint worden terugbetaald. (svm) Zie ook Automatisering Gids nr. 11 van 16 maart 2001

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in