Overslaan en naar de inhoud gaan

Minder groei in verkoop opzetkastjes

Strategy Analytics, een onderzoeksbedrijf uit Boston, voorspelt voor dit jaar een afnemende groei van de verkoop van zogenaamde set-top boxes. Deze opzetkastjes worden gebruikt om TV-signalen te decoderen en interactieve toepassingen te bieden. Groeide de verkoop in 2000 nog met 51 procent wereldwijd, dit jaar verwacht Strategy Analytics een groei van slechts 24 procent.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

De Engelse satelliet-zender British Sky Broadcasting Group wierf vorig jaar met een agressieve campagne zo'n 2,5 miljoen kijkers naar digitale televisie. Nu de groep al bijna 5 miljoen leden over de digitale streep heeft getrokken, zal de verkoop van set-top boxes waarschijnlijk sterk afnemen. De markt duidt op verzadiging. De rest van Europa blijft wat betreft digitale televisie achter bij Groot-Brittannië. Toch denkt Strategy Analytics dat de markt wereldwijd nog met 35 procent kan groeien in 2002. Intussen moeten de makers van opzetkastjes hun prijzen verlagen, terwijl de apparaten zelf steeds geavanceerder worden. Philips is één van de balangrijke leveranciers van de digitale set-top boxes. (wdr)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in