Overslaan en naar de inhoud gaan

Cloud gaat beroep servicemanager veranderen

In 2002 riep Leo van Selm, toenmalig voorzitter van de Beroepsgroep ICT Service Management, al dat de servicemanager zijn zachte vaardigheden moest ontwikkelen. Communicatieve vaardigheden waren hard nodig om beter te kunnen overleggen met het algemeen management, beargumenteerde Van Selm.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

De tiende Service Manager Dag, die deze week werd gehouden, heeft als thema ‘unplugged’. En feitelijk zegt het Ngi, dat de Service Manager Dag organiseert, daarmee negen jaar later weer hetzelfde. “De servicemanager moet unpluggen van waar hij vast is komen te zitten de afgelopen jaren”, zegt Philippe Lardinois, voorzitter van de programmacommissie. “We zijn toen begonnen te focussen op softskills, maar zijn daarvan afgedwaald. Frameworks als ITIL 3 en COBIT en ASL/BISL kregen de overhand. Nuttig hoor, die frameworks, maar de slinger is een beetje doorgeschoten. Dat horen we nu van servicemanagers in de markt.”

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in