Overslaan en naar de inhoud gaan

Wisselen van ISP gaat langzaam beter

De resultaten zijn beter dan een jaar geleden. In mei 2009 bedroeg het slagingspercentage nog 86 procent.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

De internetaanbieders concluderen uit de cijfers dat de aanpak om het overstapproces te vereenvoudigen, effect hebben. In 2009 hebben zij afspraken gemaakt over eenduidige informatievoorziening op de verschillende websites. Ook kan een provider het overstapproces voor een nieuwe klant volledig verzorgen. Verder hebben de internetaanbieders zich aangemeld bij een geschillencommissie zodat problemen snel worden opgelost.

De internetaanbieders zijn er echter nog niet. De overstap moet in 95 procent van de gevallen in een keer goed gaan, waarbij de onderbrekening van de dienstverlening hooguit 24 uur mag duren. De opdrachtgevers voor het onderzoek waren KPN, Telfort, XS4ALL, Online, Tele2, UPC en Ziggo.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in