Overslaan en naar de inhoud gaan

Strategie service-management ontbreekt vaak

In een economie die niet lekker draait en met een consumentenvertrouwen dat op het laagste peil ligt sinds 2004, is een duidelijk uitgestippeld pad op het gebied van service-management geen overbodige luxe. Toch blijkt dat drie op de tien bedrijven nog steeds geen strategie hebben ontwikkeld op dit gebied.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

In de huidige markt houdt elke onderneming zich bezig met potentiële klanten, huidige klanten en klantrelaties. Het onderhouden van deze klantrelaties speelt in elke organisatie een rol. Contact en klantinformatie is de basis van CRM. In aanvulling daarop ontstaat de behoefte aan servicemanagement; dat omvat het geheel van huidige klanten tevreden houden, terug laten komen en nieuwe klanten over de streep trekken. Servicemanagementapplicaties zijn een middel om invulling te geven aan die strategie. Ze ondersteunen de communicatie met de klant via kanalen als callcenters, eerstelijnssupport en zelfservice. Ongeveer een op de drie bedrijven die een servicemanagementstrategie hebben gedefinieerd, heeft daarvoor inmiddels ook al softwareoplossingen in gebruik genomen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in