Sociale netwerken eisen aandacht IT-staf bedrijven

Ongeveer de helft van de ondervraagden geeft aan dat ook microblogsystemen zoals Twitter in het bedrijf worden gebruikt, vooral marketing en communicatie-doeleinden, personeelswerving en klantenservice. Vooral kleinere bedrijven gebruiken de netwerken ook om potentiële klanten op het spoor te komen.
Toch heeft maar krap 14 procent een formeel beleid dat de inzet van de sociale netwerken inpast in de bedrijfsprocessen. De ondervraagden geven aan dat het ongestructureerde karakter van de sociale netwerken zich moeilijk laat rijmen met de strakke governance-procedures van de IT-afdeling. Ook blijkt het lastig een balans te vinden tussen het prive-gebruik en zakelijke inzet van de technologie.
In slechts 10 procent van de gevallen is de IT-afdeling betrokken bij de besluitvorming rond het toestaan of de gerichte inzet van sociale netwerken. Het merendeel van de organisaties geeft aan dat de IT-afdeling wel een belangrijke rol moet spelen bij het integreren van de hulpmiddelen in de bestaande bedrijfsprocessen om de kracht ervan volledig te benutten.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee