Slechte clouds kosten goudgeld

De bedrijven houden hun cloud-applicaties wel goed in de gaten en trekken aan de noodrem als de prestaties te slecht worden. Van de ondervraagden heeft 57 procent het afgelopen jaar een project ofwel vertraagd dan wel helemaal stilgelegd. Er wordt pas weer verder ontwikkeld als een complete oplossing is gevonden voor de performanceproblemen.
Cloud-applicaties werden ooit de hemel in geprezen omdat ze gebruikmaken van internet en "het dus altijd doen". In de praktijk blijkt dat genuanceerder te liggen. Van de deelnemers aan de enquête zegt 72 procent dat ze niet kunnen garanderen dat de as-a-service aanpak het gewenste resultaat levert. Er kan geen werkbare SLA (Service Level Agreement) worden gemaakt.
Voor het opstellen van een SLA in een cloud-omgeving is specialistische kennis nodig. Het is niet meer een kwestie van "is de service beschikbaar", maar "is de service wel snel genoeg"? Onlangs heeft een medewerker van Microsoft officieel excuses aangeboden aan gebruikers van een online dienst, vanwege de traagheid.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee