Overslaan en naar de inhoud gaan

SAP-gebruikers wachten af

Van de 153 respondenten heeft 24 procent voor de door SAP gestelde deadline van 15 maart gekozen voor een terugkeer naar Standard Support. 39 procent zegt echt voor Enterprise Support te kiezen en 37 procent kiest voorlopig voor die laatste optie. Daarbij moet vermeld worden dat twee derde van die respondenten was afgekomen op een informatiesessie van de VNSG begin maart – geïnteresseerde gebruikers dus.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Het blijft enerzijds de vraag hoeveel volgelingen SAP’s duurdere supportvariant op termijn krijgt. Een keuze voor Enterprise Support is op dit moment nog geen dure aangelegenheid. Het betekent dit jaar 18,36 procent van de licentieprijs betalen, tegen 18 procent voor Standard Support; dat is dus maar 0,36 procent duurder. Het percentage loopt de komende jaren op tot 22 procent in 2016. Op de 18 procent van Standard Support wordt overigens vanaf 2012 een prijsindexering losgelaten.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in