Overslaan en naar de inhoud gaan

Resultaatverbintenis geeft opdrachtgever zekerheid

ICT-leveranciers werken hard aan het verbeteren van hun productkwaliteit. Een van de signalen hiervoor is de opmars van de resultaatverbintenis (meestal aangeduid als resultaatverplichting). Niet alleen productleveranciers maar ook dienstverleners bieden dergelijke overeenkomsten aan. In de beleving van de klant heeft een resultaatverbintenis het image van ‘fixed price, fixed date’. Dit blijkt echter niet zonder meer het geval te zijn.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Vooral het omschrijven van het (meetbare) resultaat staat het succes van de resultaatverbintenis in de weg.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in