Omstreden Phorm landt in Azië
Phorm biedt internetaanbieders een mogelijkheid te verdienen aan het surfgedrag van hun klanten. Op basis van de verkeersgegevens die de internetbedrijven aanleveren, stelt Phorm interesseprofielen op van de abonnees. Deze worden gebruikt voor het sturen van gerichte advertenties. De internetaanbieder deelt in de advertentieopbrengsten.

Shutterstock
Shutterstock
Phorm heeft een aantal proeven gedaan op de thuismarkt. Onder meer BT toont interesse om de technologie toe te passen. Privacygroeperingen verzetten zich echter heftig. Een startersbedrijf in de Verenigde Staten met een vergelijkbaar concept moest vorig jaar zijn activiteiten staken, nadat internetaanbieders afhaakten als gevolg van de protesten. Phorm lijkt nu toch succes buiten de thuismarkt te hebben. KT is de op zes na grootste aanbieder van breedbandverbindingen ter wereld. Het bedrijf heeft 15 miljoen breedbandabonnees. Phorm schat de totale Koreaanse online advertentiemarkt op 1,6 miljard dollar.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee