Overslaan en naar de inhoud gaan

Omstreden Phorm landt in Azië

Phorm biedt internetaanbieders een mogelijkheid te verdienen aan het surfgedrag van hun klanten. Op basis van de verkeersgegevens die de internetbedrijven aanleveren, stelt Phorm interesseprofielen op van de abonnees. Deze worden gebruikt voor het sturen van gerichte advertenties. De internetaanbieder deelt in de advertentieopbrengsten.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Phorm heeft een aantal proeven gedaan op de thuismarkt. Onder meer BT toont interesse om de technologie toe te passen. Privacygroeperingen verzetten zich echter heftig. Een startersbedrijf in de Verenigde Staten met een vergelijkbaar concept moest vorig jaar zijn activiteiten staken, nadat internetaanbieders afhaakten als gevolg van de protesten. Phorm lijkt nu toch succes buiten de thuismarkt te hebben. KT is de op zes na grootste aanbieder van breedbandverbindingen ter wereld. Het bedrijf heeft 15 miljoen breedbandabonnees. Phorm schat de totale Koreaanse online advertentiemarkt op 1,6 miljard dollar.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in