Overslaan en naar de inhoud gaan

NORA 3.0 geeft diensten richting

De afgelopen jaren hebben diverse overheden in talloze beleids­notities en bestuursovereenkomsten hun visie op dienstverlening geformuleerd. Het valt op dat deze overheden in al deze documenten vergelijkbare keuzes maken: ze willen vraaggericht en efficiënt werken en leggen veel nadruk op investeringen in e-dienstverlening, in betere toegankelijkheid en in het terugdringen van administratieve lasten.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Die rode draad heeft de redactie van NORA (Nederlandse Overheid Referentie Architectuur) in staat gesteld om een katern ‘Strategie’ op te stellen dat tien globale uitgangspunten bevat. Deze tien zijn vervolgens in een katern ‘Principes voor samenwerking en dienstverlening’ vertaald in veertig concrete architectuurprincipes.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in