Negen van de tien bedrijven doelwit van aanvallen van buiten

Per land grote verschillen
Slechts 70 procent van de onderzochte bedrijven heeft volledige bescherming tegen malware; 3 procent van de bedrijven beschikt over geen enkele beveiliging. Per land zijn er grote verschillen in het niveau van bescherming tegen malware. Zo heeft 65 procent van de bedrijven in de onderzochte ‘opkomende markten’ (Brazilië, China, India en Rusland) maatregelen genomen terwijl dit in meer ontwikkelde markten als de VS en Groot-Brittannië bijvoorbeeld respectievelijk 82 en 92 procent is.
Alexander Erofeev, Director of Market Intelligence Insight van Kaspersky Lab: “Bijna de helft van alle organisaties heeft online dreigingen in de top drie staan van groeiende risico’s. Zo staat de IT-strategie boven de financiële-, marketing- en HR-strategie in de lijst met grootste risico’s. De reden hiervoor is waarschijnlijk de gebrekkige investeringen in IT-beveiliging."
Verhoging budget nodig geacht
Het onderzoek laat verder zien dat de helft van de onderzochte bedrijven het budget voor IT-beveiliging onvoldoende vindt en dat het een verhoging van dat budget met 25 procent nodig acht. Het budget voor IT-beveiliging is op dit moment gemiddeld ruim 8000 dollar voor kleine bedrijven (10-99 medewerkers), 83.200 dollar voor middelgrote bedrijven (100-999) en 3,26 miljoen dollar voor bedrijven met meer dan duizend medewerkers.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee