Overslaan en naar de inhoud gaan

Kosten van gegevensverlies lopen op

De schade die Amerikaanse bedrijven lijden bij verlies of ongewilde openbaarmaking van klantgegevens ligt dit jaar per klant 8 procent hoger dan vorig jaar, heeft het Ponemon Institute berekend na onderzoek onder bedrijven. Gemiddeld was men 197 dollar kwijt per klant waarvan gegevens gecompromitteerd raakten. In 2006 was dat 182 dollar. Overigens was de stijging vergeleken bij vorig jaar bescheiden: in 2006 stegen de kosten met 40 procent ten opzichte van 2005.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech
Word gratis lid en lees verder

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in