Overslaan en naar de inhoud gaan

Klikfraude neemt nog niet af

De maatregelen die Google en Yahoo zeggen te hebben genomen tegen klikfraude resulteren nog niet in een afname van deze vorm van adverteerdersbedrog. Dat constateert Click Forensics op basis van metingen in het derde kwartaal. In de periode was 16,2 procent van alle kliks op online-advertenties niet serieus bedoeld, aldus het onderzoeksbureau. In het tweede kwartaal was dat 15,8 procent, in het derde kwartaal van 2006 13,8 procent.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech
Word gratis lid en lees verder

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in