Kamer wil snelle aanpak malafide sms-diensten

De maatregelen zijn het gevolg van klachten van mensen over sms-diensten, zoals ringtones en wallpapers. De advertenties en de kosten zijn vaak niet duidelijk. Veel jongeren blijken ongewild opgezadeld te worden met een sms-abonnement.
Heemskerk wil ervoor zorgen dat mensen die een sms-dienst hebben afgenomen, de kosten niet direct in de maand erop moeten betalen. Dat gebeurt nu in de praktijk veelal wel via de rekening van de telecomprovider, zoals KPN en Vodafone. Voortaan zou de provider de kosten bij de klant een maand van tevoren moeten aankondigen, zodat de klant er bezwaar tegen kan maken. Als de aanbieder niet kan bewijzen dat de verkoop op een zorgvuldige manier tot stand is gekomen, hoeft de klant niet te betalen.
Uit onderzoek van het kenniscentrum Mijn Kind Online is gebleken dat een kwart van de jongeren wel eens is opgezadeld met een ongewild abonnement op een sms-dienst. Volgens het centrum verdienen de aanbieders daar miljoenen mee.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee