IT-merken stijgen in waarde

De snelste groeier is Apple. Interbrand waardeert het merk Apple anno 2010 op ruim 21 miljard dollar, goed voor een 17e plaats. Google groeide bijna net zo hard, met 36 procent, tot 43,5 miljard dollar. Daarmee steeg Google van een 7e naar een 4e plaats. De waarde van het merk BlackBerry – van het Canadese bedrijf Research In Motion – steeg 32 procent, naar ruim 6,75 miljard dollar.
IT-bedrijven zijn goed vertegenwoordigd in Interbrands ranglijst, al hanteert dat een andere indeling – in onder andere computer software, business services en dergelijke. Bedrijven uit de IT-branche die zich vooral op de zakenwereld richten bezetten 12 van de 100 posities in de top 100. De bedrijven die wel een rol spelen in de zakelijke omgeving, maar zich vooral profileren met consumentenproducten, zoals Apple, Nokia, Samsung en webbedrijven als eBay, zijn goed voor nog eens 7 posities.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee