Overslaan en naar de inhoud gaan

ISO 20000 norm maakt helder wat dienstverlening moet zijn

ISO 20000 is sinds eind december 2005 jaar officieel van kracht als de officiële norm voor ICT-dienstverlening. Het is strikt genomen de normatieve vertaling van ITIL. Terwijl ITIL processen beschrijft en men zelf aan de hand van best practices kan bepalen hoe die processen ingericht kunnen worden, stelt ISO 20000 vast wat een afdeling ICT-dienstverlening, of een commerciële dienstverlener, precies moet doen om volgens die norm te werken.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in