Overslaan en naar de inhoud gaan

Gedetailleerde surfprofielen leiden tot onrust

In het Verenigd Koninkrijk beginnen steeds meer mensen te morren over OIX, een nieuwe advertentietechnologie, die begin dit jaar werd gelanceerd door het bedrijf Phorm. Het systeem dat door Phorm is bedacht, voluit de Open Internet eXchange geheten, verzamelt de websites die een gebruiker heeft bezocht. De inhoud van die sites wordt geanalyseerd en op basis daarvan wordt een lijst met commercieel gevoelige trefwoorden gemaakt.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech
Word gratis lid en lees verder

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in