Eerste klant brengt vastgoedplatform NCCW stap dichterbij

Maar het is volgens Kaat beslist nog niet ‘hoe meer, hoe beter’: “De bedoeling is om een flexibele omgeving neer te zetten die corporaties maximaal mogelijkheden biedt om bedrijfsprocessen te richten naar hun eigen specifieke wensen. Dan moeten wij als leverancier zorgen dat we niet in de verleiding komen om toch weer iets generiekers te maken.”
In plaats daarvan moet het platform klanten de mogelijkheid bieden om via webservices functionaliteit en data naar keuze ‘bij te schakelen’. Dat kunnen functionaliteiten zijn die NCCW aanbiedt, maar ook oplossingen van derden, in ‘the cloud’. Als voorbeeld noemt Kaat het bieden van online mogelijkheden aan klanten. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om via een instructiefilmpje te zien hoe ze zelf hun cv-ketel kunnen bijvullen. Of de mogelijkheid om online een afspraak te plannen met een servicemonteur van een leverancier of een opdrachtgever van de woningcorporatie.
Een ander gebied waar NCCW verwacht snel de meerwaarde van zijn platform denkt te kunnen aantonen is de flexibilisering van de woningmarkt. Nu zijn de systemen van de meeste woningcorporaties nog gericht op zo veel mogelijk verhuren en zo weinig mogelijk verhuizen, maar de politieke agenda vereist juist bewegelijkheid van huurders, om ‘scheefwonen’ (veelverdieners die goedkope woningen bezet houden) tegen te gaan en eigen woningbezit te bevorderen. Daarbij kunnen volgens Kaat woningcorporaties vooral profiteren van Cordys’ voorzieningen voor procesmodellering BPM, waarbij conceptuele vormgeving van processen en feitelijk uitvoering min of meer automatisch in elkaars verlengde liggen (‘What you model is what you execute’).
Om de platform-visie in wisselwerking met klanten als de Wageningse woningstichting daadwerkelijk vorm te geven, heeft NCCW een aparte business unit geformeerd met 20 medewerkers.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee