ComScore neemt Nedstat over

ComScore ziet Nedstat als een versterking van zijn eigen meetplatform Unified Digital Measurement (UDM), dat een totaalbeeld van digitaal consumentengedrag pretendeert te bieden op basis van 2 bronnen: gebruikerspanels en grootschalige dataverzameling.
Nedstat gaat na de afronding van de overname verder als volledige dochter van comScore. Michael Kinsbergen, algemeen directeur van Nedstat, krijgt een zetel in comScores raad van commissarissen. Leidinggevende functies bij comScore zijn weggelegd voor Fred Appelman, de chief technology officer (CTO) van Nedstat, en mede-oprichter en chief innovations officer Michiel Berger.
ComScore verwacht door de overname van Nedstat in de rest van 2010 ongeveer 4 miljoen dollar extra inkomsten te kunnen genereren. Dit jaar zal de nettowinst als gevolg van de transactiekosten lager uitvallen, maar in de eerste helft van 2011 wordt een positieve bijdrage aan de resultaten verwacht.
Nedstat is opgericht in 1996 en heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam, met filialen in Antwerpen, Frankfurt, Londen, Madrid, Parijs en Stockholm. Het bedrijf telt 125 medewerkers. Tot de klanten behoren bedrijven als Renault, Panasonic en Wolters Kluwer en omroepen als de NOS, RTL, ITV, VRT en Eurosport.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee