Overslaan en naar de inhoud gaan

Yahoo! geeft surfer controle over advertenties

Yahoo! toont sinds vandaag op de Ad Interest Management-pagina een lijst van 400 categoriën interessegebieden. Websurfers kunnen aangeven welk type advertenties zij willen zien.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Yahoo! bood tot vandaag slechts de mogelijkheid via een opt-in/opt-out regeling aan te geven of de website gegevens over het surfgedrag mocht bijhouden ten behoeve van het weergeven van gerichte advertenties. Concurrent Google kondigde vorige maand aan met een dergelijke verfijning van zijn advertentiegereedschap te komen.

De zoekmachinedienstverleners zijn gevoelig voor de bezwaren die privacybewakers hebben tegen de hoeveelheid informatie die ongevraagd over gebruikers van deze sites worden vastgelegd. Ook de Amerikaanse toezichthouder FTC heeft aangegeven de praktijken van zoekmachinedienstverleners nauwlettender in de gaten te houden. Yahoo! zegt deze problematiek liever op te lossen met zelfregulatie dan geconfronteerd te worden met nieuwe wet- en regelgeving.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in