Overslaan en naar de inhoud gaan

TomTom wil meer investeren

Het bedrijf verwacht op de krimpende markt voor navigatiekastjes zijn marktaandeel in 2011 verder te vergroten. "Er is nog steeds ruimte voor toename van het marktaandeel", zei topman Harold Goddijn. TomTom verwacht dat de markt volgend jaar met 10 à 15 procent zal krimpen.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

De verkopen rond 'Black Friday' in de Verenigde Staten vielen volgens Goddijn wat tegen, ondanks de forse investeringen in marketing. De afname van omzet uit het consumenten-segment wordt gecompenseerd door onder meer forse groei in de omzet uit ingebouwde systemen in auto's. Ook de komende kwartalen verwacht het bedrijf groei uit dit segment.

"Maar het groeipercentage is niet zo groot als in 2010, omdat de groei in inkomsten uit ons Renault-contract zal afvlakken." TomTom verwacht de komende periode nieuwe contracten aan te kondigen in het Automotive-segment, maar wilde hier geen details over kwijt. Voordat TomTom dividend gaat uitkeren, wil het bedrijf eerst de schulden verder terugdringen, zei financieel directeur Marina Wyatt. "We kijken eind 2011 hoe we ervoor staan."

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in