Overslaan en naar de inhoud gaan

IBM wil gebruik van intuïtie terugdringen

Het Amerikaanse IT-bedrijf baseert deze inzichten op onderzoek onder 225 bestuurders van bedrijven wereldwijd. Het onderzoek laat zien dat beslissers door gebrek aan betrouwbare informatie vaak worden terugeworpen op hun intuïtie . 1 op de 3 respondenten baseert belangrijke besluiten altijd of vaak op incomplete en/of twijfelachtige informatie.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Waar het informatie van buiten de onderning zelf betreft, is 1 op de 2 ondervraagde bestuurders van mening dat ze ‘tot op zekere hoogte’ niet beschikt over voor hun taak benodigde informatie. Andersom deelt een meerderheid (3 van de 5) zijn informatie niet met zakenpartners.De meest organisaties onderkennen de kansen die betere analytische software hen kan bieden, maar zijn nog niet op dreef met de invoering daarvan. 3 op de 4 ondervraagden verwacht dat meer voorspellende informatie tot betere besluiten zal leiden. 2 op de 3 is doende met het verbeteren van de informatiepositie van het management. 1 op de 7 zegt al aardig op weg te zijn met nieuwe beslisinformatietechnologie. 1 op de 5 heeft het er niet op.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in