Overslaan en naar de inhoud gaan

IBM mikte op verkeerde doelgroep

IBM introduceerde de iDataPlex vorig jaar speciaal voor Web2.0 -toepassingen. Volgens IBM heeft 75 procent van de klanten het systeem in gebruik voor high-performance computing. In totaal zijn enkele honderden systemen verkocht, volgens IBM marketingmanager Herb Schulz in IT World.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Volgens Schulz komt het vaker voor dat de high performance computing klanten de weg bereiden voor andere klantengroepen. De belangstelling van Web2.0-bedrijven is zeker niet weg, stelt hij. De iDataPlex kan maximaal 84 servers bevatten in een opstelling ter grootte van twee rekken. De bouwers wilden een zeer energiezuinig systeem maken. Het systeem heeft verschillende mogelijkheden om de koeling te optimaliseren en kan daarom bij kamertemperatuur werken. Energieverbruik en het beslag op ruimte zijn de belangrijkste obstakels voor de groei van Web 2.0 en cloud-computing-toepassingen, zei IBM bij de introductie.De iDataPlex concurreert met vergelijkbare machines van HP, Dell en Sun. Ook Cisco mikt met zijn recent geïntroduceerde Unified Computing System op dit marktsegment.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in