Overslaan en naar de inhoud gaan

Googles mobiele reclamestrategie stuit op weerstand

De FTC vindt dat Google door de overname een te grote marktmacht krijgt, weten bronnen van Reuters en The Wall Street Journal. De toezichthouder gaf al eerder aan problemen te hebben met overname en kondigde eind december aan een diepgravender onderzoek uit te voeren alvorens tot een conclusie te komen. Ook diverse consumentenorgansiaties hebben bezwaren gemaakt tegen de overname.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Google kondigde in november vorig jaar aan het drie jaar oude AdMob over te willen nemen voor een bedrag van 750 miljoen dollar. AdMob heeft een technologie om advertenties te tonen in applicaties van derden. Google bestrijdt echter dat AdMob de enige partij is met dergelijke technologie. Zo heeft Apple in januari Quattro Wireless overgenomen dat vergelijkbare diensten aanbiedt in de markt.

De markt voor advertenties op mobiele telefoons is nog erg pril, maar wordt door analisten een sterke groei toegedacht. Zo voorziet Forrester binnen 5 jaar een omzet van 1,2 miljard dollar in deze markt.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in