Googles mobiele reclamestrategie stuit op weerstand
De FTC vindt dat Google door de overname een te grote marktmacht krijgt, weten bronnen van Reuters en The Wall Street Journal. De toezichthouder gaf al eerder aan problemen te hebben met overname en kondigde eind december aan een diepgravender onderzoek uit te voeren alvorens tot een conclusie te komen. Ook diverse consumentenorgansiaties hebben bezwaren gemaakt tegen de overname.

Shutterstock
Shutterstock
Google kondigde in november vorig jaar aan het drie jaar oude AdMob over te willen nemen voor een bedrag van 750 miljoen dollar. AdMob heeft een technologie om advertenties te tonen in applicaties van derden. Google bestrijdt echter dat AdMob de enige partij is met dergelijke technologie. Zo heeft Apple in januari Quattro Wireless overgenomen dat vergelijkbare diensten aanbiedt in de markt.
De markt voor advertenties op mobiele telefoons is nog erg pril, maar wordt door analisten een sterke groei toegedacht. Zo voorziet Forrester binnen 5 jaar een omzet van 1,2 miljard dollar in deze markt.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee