Overslaan en naar de inhoud gaan

Google vernieuwt lokaal zoeken

Google presenteert al langer, waar mogelijk, onder de gesponsorde links in de zoekresultaten een blokje met een kaartje daarop de lokale bedrijven die relevant zijn bij de ingetoetste zoekterm. Naast het kaartje staat een korte beschrijving en de naam en adresgegevens van deze bedrijven.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Google Local searchIn de nieuwe vormgeving verhuist het kaartje naar de rechterzijbalk boven de daar getoonde gesponsorde links. De lokale bedrijven worden nu op de lijst met zoekresultaten getoond met een plaatje en het label waarmee ze op de kaart zijn terug te vinden.

Volgens Google is zo'n 20 procent van de zoekopdrachten gericht op het vinden van lokale bedrijven.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in