Gartner: 'sociale media worden marketingtool'

"Dit vereist een andere benadering door de marketeers", zegt Adam Sarner, research director bij Gartner. "Ze zullen de klanten op een andere manier moeten benaderen en tevens rekening moeten houden met het feit dat de klant terugpraat. Het wordt echt tweerichtingsverkeer", aldus Sarner.
De marketingkanalen worden haast vanzelf groter, doordat steeds meer mensen toegang krijgen tot internet. Een marketeer die internet gebruikt krijgt dus meer mogelijkheden om zijn boodschap uit te dragen. Gartner voorspelt dat het aantal systemen met een internetaansluiting tegen 2014 is gestegen tot 6,7 miljard stuks. De groei zit daarbij vooral in het mobiele segment.
Sarner waarschuwt wel: "Er is een tendens om de nieuwe kanalen net zo te gebruiken als vroeger, door grote hoeveelheden data uit te storten over het publiek. Maar de klanten van nu zijn erg gevoelig voor dit type spam en firma's moeten oppassen dat ze niet het etiket spammer krijgen opgeplakt."
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee