Overslaan en naar de inhoud gaan

Gartner: 'sociale media worden marketingtool'

Het massaal uitsturen van reclame-uitingen zal tot het verleden gaan behoren. Campagnes zullen steeds meer worden geënt op speciale doelgroepen. Volgens Gartner heeft massamarketing een rendement van nog geen 2 procent en kijken bedrijven uit naar meer lucratieve vormen.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

"Dit vereist een andere benadering door de marketeers", zegt Adam Sarner, research director bij Gartner. "Ze zullen de klanten op een andere manier moeten benaderen en tevens rekening moeten houden met het feit dat de klant terugpraat. Het wordt echt tweerichtingsverkeer", aldus Sarner.

De marketingkanalen worden haast vanzelf groter, doordat steeds meer mensen toegang krijgen tot internet. Een marketeer die internet gebruikt krijgt dus meer mogelijkheden om zijn boodschap uit te dragen. Gartner voorspelt dat het aantal systemen met een internetaansluiting tegen 2014 is gestegen tot 6,7 miljard stuks. De groei zit daarbij vooral in het mobiele segment.

Sarner waarschuwt wel: "Er is een tendens om de nieuwe kanalen net zo te gebruiken als vroeger, door grote hoeveelheden data uit te storten over het publiek. Maar de klanten van nu zijn erg gevoelig voor dit type spam en firma's moeten oppassen dat ze niet het etiket spammer krijgen opgeplakt."

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in