Overslaan en naar de inhoud gaan

Dell mikt op bredere doelgroep met opslagsystemen

Dell richt zich met zijn opslagproducten voortaan ook nadrukkelijk op gebruikers van Intel-servers van concurrenten.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Daarmee wijzigt Dell de verkoopstrategie van zijn storage-groep drastisch. Tot nu toe verkocht het bedrijf zijn opslagproducten voornamelijk aan gebruikers van Dell-systemen. Concurrenten als IBM en Hewlett-Packard bieden hun opslagproducten al langer aan voor gebruik bij servers van andere merken. Daarbij worden de opslagsystemen niet langer gezien als een verlengstuk van de server, maar als een zelfstandig systeem. Bedrijven als EMC en Network Appliance, die gespecialiseerd zijn in opslagssystemen, hebben lange tijd geprofiteerd van de strategie van PC-producenten die hun opslagproducten geheel op hun eigen systemen hadden gericht. Het belangrijkste opslagproduct van Dell is een San, een storage area network. De prijs begint bij ruim vijftigduizend dollar. Dergelijke hooggeprijsde producten worden – evenals servers - van groter belang voor PC-leveranciers, die met steeds zwaardere concurrentie en vervolgens dunnere marges te maken krijgen voor hun PC’s. (tdv)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in