Centric saneert bij Ordina BPO

Behalve door terugdringen van personele inzet denkt Sanderink de marge op de overgenomen administratieve dienstverlening aan banken en verzekeraars te verbeteren door deze klanten gebruik te laten maken van gestandaardiseerde oplossingen. Grote accounts wil hij voorstellen om het eens te worden over één applicatie die door alle partijen in een eigen implementatie zal worden gebruikt. Kleinere opdrachtgevers hoopt Sanderink vanuit één gezamenlijke ‘multi tenant’ implementatie te mogen bedienen. Met klanten die niet meewerken aan een herinrichting van de dienstverlening wil Sanderink ‘een goed gesprek’ voeren. Als schot voor de boeg kreeg eerder deze week de zittende directeur van Ordina BPO, Reggie de Jong, de wacht aangezegd. Over 2008 leed Ordina op de BPO-diensten een operationeel verlies van ruim 8 miljoern euro op een omzet van 43 miljoen euro. Om op een nette manier af te komen van de verlieslatende diensten moest Ordina nogeens zo’n 25 miljoen euro extra toeleggen op de overdracht aan Centric. Het contracten-portfolio bevat omstreeks tien meerjarige overeenkomsten met partijen als De Bank Nederlandse Gemeenten, Staal Bankiers, Insinger de Beaufort en de Nederlandse Waterschapsbank.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee