Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple start met reclame op iOS

Jobs baseert zich op toezeggingen van een aantal grote adverteerders zoals Unilever, Walt Disney, Nissan en General Electric.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Het advertentieplatform iAd is een onderdeel van Apples nieuwe iPhone besturingssysteem iOS 4. Met iAd krijgen ontwikkelaars de mogelijkheid interactieve reclames in te bouwen in de toepassingen die zij aanbieden in de App Store. 60 procent van de advertentieopbrengsten gaan naar de ontwikkelaars van de mobiele app.

Apple kocht vorig jaar Quattro Wireless, een specialist op het gebied van mobiele advertenties. Deze acquisitie bleek achteraf een belangrijke reden voor de Amerikaanse toezichthouder FTC om goedkeuring te geven aan de overname door Google van AdMob, de marktleider in mobiele advertenties. Verschillende analistenbureaus verwachten binnen enkele jaren een miljardenomzet op dit nieuwe reclameplatform.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in