Zelf migreren van BPOS naar Office 365 geeft problemen

Een aantal klanten heeft kennelijk geprobeerd om zo’n migratie toch te forceren, en is daarbij op problemen gestuit. Belangrijkste probleem van zo’n in eigen beheer uitgevoerde migratie is, dat de e-mail er zeker een dag uit ligt, schrijft O’Neill in zijn blogbijdrage, en mogelijk langer wanneer het druk is op zijn afdeling. Want onderdeel van de migratie is, dat de hulpdienst het in BPOS aangemaakte productiedomein moet verwijderen. Daarnaast moet men er rekening mee houden dat alle mail die opgeslagen is in het Exchange Hosted Archive verloren gaat.
Tienstappenplan voor wie echt niet wil wachten
Hoeveel BPOS-klanten de migratie zelf hebben proberen te ondernemen is onbekend. Maar gezien het feit dat McNeill een blog wijdt aan de problemen die dat oplevert, zijn dat er genoeg geweest om de hulpdienst met een ongewenste hoeveelheid extra werk op te zadelen. McNeill geeft ook een tienstappenplan dat problemen voorkomt voor bedrijven die echt niet willen wachten totdat Microsoft klaar is om ze te ondersteunen bij de migratie. De consequentie blijft wel, dat minstens een dag geen mailverkeer mogelijk is - en verzenders dus een niet-bezorgdmelding krijgen - en dat het gehoste archief verloren gaat.
De eerste reactie op dat blog van McNeill is van … Chase Dahl, O365 Community Lead bij Microsoft. Dahl bevestigt het optreden van de problemen die McNeill noemt bij migraties in eigen beheer. Maar niet nadat hij zuinigjes heeft vermeld dat het Online Services team-blog geen officiële bron van informatie over de migratie van BPOS naar Office 365 is. Voor informaties daarover moet men naar het Transition Center gaan, benadrukt Dahl.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee