Dagen van de BlackBerry lijken geteld, met dank aan de iPhone

Vorig jaar was de BlackBerry nog nipt marktleider in de zakelijke markt, met een aandeel van 34,5 procent. Nu voert de iPhone het peloton op afstand aan, met een aandeel van 45 procent. Vorig jaar lagen die percentages op respectievelijk 32,2 en 31,1. Dat constateert de Amerikaanse specialist in connectiviteit iPass uit onderzoek onder 2300 mobiele werkers van 1100 bedrijven. De helft van de respondenten werkt in de VS, een derde in Europa.
iPhone bij kopers favoriet
Ook het Android-aandeel steeg fors, van 11,3 naar 21,3 procent. Maar anders dan in de consumentenmarkt lijkt Android niet op weg naar de toppositie in de zakelijke markt: van de dikke 36 procent van de respondenten die in 2012 een nieuwe smartphone denkt te kopen of van zijn baas te krijgen geeft de helft te kennen dat dat een iPhone zal zijn. Android is goed voor ruim 30 procent van de verwachte nieuwe toestellen. En de BlackBerry? Die zakt ver weg; slechts 6 procent van de personen die in 2012 een nieuw toestel verwacht te krijgen, denkt dat dat een BlackBerry wordt.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee