Overslaan en naar de inhoud gaan

'Phishing' kost consumenten in VS 500 miljoen

Amerikaanse consumenten zijn tot nog toe 500 miljoen dollar kwijtgeraakt aan 'phishing'. Dat hebben de Amerikaanse privacybeschermingsorganisatie Truste en de vereniging voor elektronische betalingen NACHA berekend uit een onderzoek onder Internetgebruikers. Deze schatting ligt veel lager dan die van Gartner, dat een schade door 'phishing' van 2,4 miljard dollar in de periode tussen april 2003 en april 2004 berekende.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech
Word gratis lid en lees verder

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in