Webadvertenties slachtoffers van malware

Vaak verkoopt een outsourcer lege advertentieruimte door aan een andere partij. Ook wordt advertentieruimte door derden elektronisch geveild. De controle van de geplaatste advertenties op virussen kan hierdoor minder streng zijn. Bovendien geeft dit hackers de ruimte in te breken in de systemen en er zelf besmette advertenties op te plaatsen.
Een deel van de geïnfecteerde advertenties leidt bezoekers naar kwaadaardige websites en een ander deel laadt onmiddellijk malware op het systeem van de argeloze gebruiker die op zo’n advertentie klikt. Slachtoffers waren onder meer EWeek.com, een nieuwssite van Ziff Davis, de sites van AmericanIdol en die van FoxNews.
Webuitgevers hebben aangegeven hun advertentieverkoop uit te besteden aan een kleiner aantal bedrijven en samen te werken met beveiligingsexperts. Ook leveranciers van advertentietechnologie laten weten dat ze hun inspanningen op het gebied van beveiliging vergroten.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee