Virtuele markten zijn miljarden waard

Het kan dan gaan om geavanceerde wapens (zoals gebruikt in World of Warcraft) of meer alledaagse zaken die voorkomen in een omgeving als Second Life. Verstreker van risicokapitaal Jeremy Liew uit Silicon Valley ziet de virtuele handel als een 'exploderend marktsegment'. De spelers van online games steken elkaar ook aan; als de een iets heeft dan wil de ander dat ook. Liew heeft via zijn bedrijf Lightspeed Venture Partners het afgelopen jaar bijna 10 miljoen dollar geïnvesteerd in nieuwe bedrijfjes die virtuele handelswaar aanbieden.
In de online games wordt ook steeds vaker de gelegenheid gegeven om reclame te maken, maar dat segment is relatief klein. De inkomsten van advertenties in de online gamewerelden vallen in het niet bij de bedragen die worden besteed aan virtuele zaken. Sommige experts kijken met verbazing naar het gemak waarmee mensen geld betalen voor iets, dat in feite niet meer is dan een verzameling pixels op een schermpje.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee