Overslaan en naar de inhoud gaan

Via customer relations management naar virtual service providing

Jan de Rijk Logistics, een logistieke dienstverlener met een jaaromzet van circa 250 miljoen gulden, is gespecialiseerd in internationaal luchtvrachttransport, in combinatie met transport van industriële lading door heel Europa. Het bedrijf verzorgt daarnaast winkelstraatdistributie en ’warehousing’ voor diverse opdrachtgevers. Jan de Rijk Logistics heeft naast de hoofdvestiging in Roosendaal achttien vestigingen in Europa, voornamelijk op de grote vliegvelden.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

In het internationaal transport worden dagelijks zo’n vijftienhonderd orders behandeld en heeft het bedrijf, inclusief de charters, 600 à 650 vrachtwagens op de weg. Deze bedrijvigheid is aan de ene kant gestoeld op een enorme hoeveelheid gegevens binnen het eigen bedrijf en informatiestromen vanuit de opdrachtgevende bedrijven en heeft aan de andere kant vanzelfsprekend ook weer informatiestromen en gegevensverzamelingen tot gevolg. Het management daarvan is een grote opgave. Albert-Charrel Ernst: „Wij werken bijvoorbeeld met een enorme set aan diensten. Als wij om wat voor reden dan ook de tarieven van een dienst moeten wijzigen, vanwege een dieseltoeslag bijvoorbeeld, dan moeten we allerlei spreadsheets gaan aanpassen en die naar onze kantoren distribueren. Daarnaast hebben klanten contact met Jan de Rijk via diverse afdelingen op het hoofdkantoor, van sales en de customer service desk tot en met accountmanagement en planning, en ook nog eens met de buitenlandse vestigingen. Het vergt daarom een enorme inspanning om de klant zo eenduidig mogelijk te bedienen.”

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in