Telegraaf lijft Hyves in

Samenwerking op meerdere fronten
TMG wil een groter aandeel van het bedrijfsresultaat realiseren met online activiteiten en is in toenemende mate actief in digitale mediavormen via (mobiel) internet. "De overname van Hyves zal deze strategie een belangrijke impuls geven", aldus Patrick Morley, COO van TMG.
Morley: "Consumenten kunnen relevante proposities verwachten waarbij de verschillende platformen die TMG kan bieden, met elkaar worden gecombineerd. De afgelopen jaren is er al op verschillende fronten samenwerking geweest tussen Hyves en titels van TMG zoals de Hyves en Telesport poule die met 250.000 deelnemers de grootste WK poule ooit was."
Het TGM-management verzekert de doelgroep dat Hyves gewoon Hyves blijft. Het zittende management blijft aan en de Hyver kan blijven rekenen op persoonlijk contact met Hyves Angels (community managers) en andere diensten waaraan zij gewend zijn.
Waarde beduidend onder niveau begin 2009
Berkelder baseert zijn schatting van het overnamebedrag van 40 miljoen euro op aannamen over een gangbare ratio tussen de waarde van en de operationale winst uit een bedrijf: "Als je van de omzet van 20 miljoen euro uitgaat, bij een operationele marge van 20 procent, kom je op een ebit van 4 miljoen euro. Ze betalen waarschijnlijk 10 keer ebit. Dat maakt 40 miljoen", zo rekende hij ANP voor.
TMG kan dat bedrag zonder problemen uit de bestaande kasmiddelen voldoen. Berkelder geeft geen oordeel over de transactie, maar merkt wel op dat wanneer de eigenaren van Hyves 'de tent' anderhalf jaar geleden hadden verkocht, ze er een beduidend hoger bedrag voor hadden kunnen krijgen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee