Overslaan en naar de inhoud gaan

'Om een mens te spreken te krijgen, moet u nu gaan vloeken'

Een team onderzoekers van de Universiteit of Southern California ontwikkelt software die in staat is emoties in gesproken taal te herkennen. Dat meldt de Financial Times. Daarbij wordt niet alleen gelet op wat bellers zeggen, maar ook op hoe ze het zeggen. Stemverheffing en spreeksnelheid spelen een even belangrijke rol bij het herkennen van opkomende woede als het uiten van vloeken en andere tekenen van frustratie.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech
Word gratis lid en lees verder

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in