Overslaan en naar de inhoud gaan

Negen van tien jongeren elke dag online

Vorig jaar had 99 procent van de jongeren van 12 tot 25 jaar toegang tot internet, maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek bekend. Ze kopen ook steeds meer goederen, zoals kleding, sportartikelen en entreekaartjes. Dit aandeel is toegenomen van 46 procent in 2005 tot 70 procent in 2009.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Jongeren gebruiken internet eveneens om televisieprogramma's op elk gewenst moment te kunnen bekijken. Het aantal jongeren van twaalf tot achttien jaar dat wekelijks tien uur of meer voor de televisie zit, is dan ook gedaald van 76 procent in 2000 naar 62 procent in 2008.

Het aantal jongeren dat minder dan tien uur per week voor de beeldbuis zit, nam in dezelfde periode toe van 24 naar 39 procent. In minder sterke mate geldt deze trend ook voor jongeren van 18 tot 25 jaar.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in