Negen van tien jongeren elke dag online
Vorig jaar had 99 procent van de jongeren van 12 tot 25 jaar toegang tot internet, maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek bekend. Ze kopen ook steeds meer goederen, zoals kleding, sportartikelen en entreekaartjes. Dit aandeel is toegenomen van 46 procent in 2005 tot 70 procent in 2009.

Shutterstock
Shutterstock
Jongeren gebruiken internet eveneens om televisieprogramma's op elk gewenst moment te kunnen bekijken. Het aantal jongeren van twaalf tot achttien jaar dat wekelijks tien uur of meer voor de televisie zit, is dan ook gedaald van 76 procent in 2000 naar 62 procent in 2008.
Het aantal jongeren dat minder dan tien uur per week voor de beeldbuis zit, nam in dezelfde periode toe van 24 naar 39 procent. In minder sterke mate geldt deze trend ook voor jongeren van 18 tot 25 jaar.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee