Overslaan en naar de inhoud gaan

ICTVenture steekt twee ton in Engage!

Engage! Modeller is volledig toegespitst op gebruik in brainstorm- of ‘brownpaper’-sessies. Daartoe hebben gebruiksgemak, overzichtelijkheid en flexibiliteit hoge prioriteit gekregen, ten koste van IT-detailzaken als datamodellering en businessrules.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

"Voor deze zaken, die op de daarvoor geëigende momenten ook heel belangrijk zijn, bestaan andere tools, zoals Aris, Mavim en Protos. Engage! richt zich echter op hetgeen daaraan voorafgaat. Dat is het helder krijgen van de bestaande processtructuur en de daarin organisatorisch gewenste veranderingen", vertelt directeur/oprichter van Engage!, Ted Twaalfhoven.

"Daarvoor worden in de praktijk vrijwel altijd groepssessies georganiseerd, waarin betrokkenen op elkaar reageren en er samen proberen uit te komen. Voor de visuele ondersteuning daarvan gelden andere eisen dan bij functionele analyse voor een IT-ontwikkeling. Vrijwel alle procestools zijn echter voor dat laatste gemaakt, en daardoor te omslachtig voor gebruik in een brainstorm-sessie. Je wilt dat alle aandacht gaat naar het verhelderen van de processtructuur en dan kan het heel storend of remmend werken als je aandacht moet besteden aan het instellen en navigeren in zo’n veelzijdig maar daardoor ook complex modelleertool", aldus Twaalfhoven.

De eenvoud van Engage!, dat eerder met Visio dan met bijvoorbeeld Aris concurreert, mag onder meer blijken uit de ontwerpbeslissing alle procesinformatie aan de gebruikers voor te houden via slechts één scherm, met de nodige pop-ups. Elke toevoeging of verandering wordt - inclusief impact op doorlooptijd, verwerkingstijd en kosten - onmiddellijk zichtbaar op dat ene scherm. Met enige trots memoreert Twaalfhoven dat marktonderzoeker Forrester zijn product onlangs als “process-wiki” aanmerkte; “Een nieuwe term, maar wel één die we kunnen plaatsen.”

Met met omstreeks 10 medewerkers bedient Engage! ongeveer 100 klanten, merendeels adviesbedrijven maar ook IT-bedrijven en bedrijven die op eigen kracht aan hun processen willen sleutelen. De bedoeling is om binnen Nederland in een jaar tijd richting 1000 klanten te groeien. De SaaS-versie die nu op stapel staat, moet de drempel voor het gebruik van de tool verlagen. Niet alleen kostentechnisch maar ook procedureel, want in veel bedrijven mogen nieuwe applicaties pas na tijdrovende en omslachtige acceptatieprocedures op de computers van eindgebruiker worden geïnstalleerd. SaaS kan dan een snel en probleemloos alternatief bieden.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in