Exodus in Yahoo-top

Topvrouw Carol Bartz jaagt een strategie na die verkeer moet wegtrekken van populaire sites als Google en Facebook. Daarbij heeft ze de ontwikkeling van Yahoo's eigen zoekmachine opgegeven en is een samenwerking aangegaan met Microsoft voor het gebruik van diens Bing zoektechnologie. Het bedrijf krijgt daarmee mogelijkheden zich volledig te richten op het aantrekkelijker maken van de overige onderdelen van de website. In die veranderingsstrategie van Bartz spelen de drie vertrekkende executives een essentiële rol.
Adverteerders lijken niet overtuigd van Bartz' strategie. Yahoo kampt met tegenvallende inkomsten. Ook bij investeerders neemt het enthouisiasme af. De beurskoers daalde dit jaar al 15 procent. Bartz zelf denkt dat haar aanpak meer tijd nodig heeft. Ze kreeg bij haar aantreden in 2009 een aanstelling voor 4 jaar. Verschillende analisten vrezen echter dat de uittocht van top-executives haar positie in gevaar brengt.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee